{ SKIP }
文:MenClub William
POSTED ON 18 May 2017
出外飲酒食飯,時不時都會遇到ham風乾火腿一類,配下酒當餐前小點,或買返屋企,不過咁,今日要講嘅係西班牙嘅Jamón ibérico Iberian ham ,唔係意大利嘅Parma Ham,同樣係風乾火腿,但就有好大分別,至少食Parma Ham無嘢襯真係好難放入口....鹹咗D囉。所以你大佬我今日唔囉嗦,好簡單咁簡略下咩叫西班牙黑毛豬火腿Jamón ibérico先!



Jamón喺西班牙文解火腿, ibérico就係伊比利亞豬, 西班牙火腿用上當地南部的伊比利亞豬,天生全身黑色,連蹄都係黑,故又名黑毛豬,做成的火腿叫Jamon Iberico。整個西班牙生產的火腿,也只有5%先可以叫為伊比利亞火腿Iberian ham。不過又唔係隻隻可以做,豬隻必須擁有 50% 或以上的伊比利亞豬血統,通常分為 50%、75%及100%純種,再細分成農場飼養和放養,前者食小麥和粟米穀物;後者則以橡果和水果作主要糧食,所以100%純種放養的伊比利亞豬最為矜貴,稱為Jamon Iberico Bellota,1kg價錢可以去到過千。



咁色澤同味道會係點?上網見過食家蔡瀾先生嘅食評咁形容:「將伊比利亞火腿切片,肉色由粉紅到深紅,中間,像大理石的紋一樣,夾著白色的脂肪,整塊肉都會發亮,這是吃橡實得來的。」而味道就因為 Iberico以橡果為飼料,食落嘅油脂會有種香甜同堅果味道。



你以為紅酒咩?Iberian ham 熟成得愈耐就愈好,熟成時間的長短,影響嘅係豬隻的血統、飼料以及油脂比例,熟成得太耐,唔夠肥嘅還會令肉質變硬、油脂減少。正常黎講風乾月份就有18、24、36、48,甚至係72個月,以風乾36個月嘅時間最為高質。



咁油嘅火腿就好肥好唔健康,我同你講其實唔肥! Iberian ham嘅膽固醇含量非常低及含有較多的天然抗氧及單元不飽和脂肪,有助於減低患上冠心病之風險,營養價值又同橄欖油相似,咁你知有幾有益啦?


對於香港人黎講,打邊爐素來都係不分季節嘅美食,即便係過去疫情期間大家出唔到街,但都可能會買急凍料返屋企食餐好嘅。好似本地網店ChumPlus就曾經於疫情推出急凍牛雜鍋,更大賣超過十萬份。近日佢哋更進駐觀塘巧得 ...
gourmet
【火鍋】疫情期間賣出十萬份 觀塘青藤椒牛雜鍋
21 Jun 2023
近日外國傳媒爆出,以「Salt Bae」之名走紅嘅土耳其籍廚師Nusret Gke,近年身陷多宗與前員工之間嘅官司,當中嘅罪名包括佢「剋扣貼士」、性別歧視、於餐廳內不公對待員工等。令佢原本就唔太好嘅名聲進一步受挫。 ...
gourmet
【美食】剋貼士、性別歧視「Salt Bae」被前員工連環控告
27 Apr 2023