{ SKIP }
文:MenClub William
POSTED ON 28 Jun 2017

精釀啤酒大行其道,對於好酒又鍾意試新嘢嘅飲家(例如我)非常期待。鍾意飲,自然就會想了解多少少,進入咗手工啤嘅世界,好多時都會聽到好多唔熟悉嘅詞語 ,對於初入門嘅飲家可能未必認識,所以係咁易介紹返。


手工啤酒、精釀啤酒(Craft Beer)

根據美國手工啤酒組織Brewers Association定出規例,每年生產少於600萬桶,品牌釀酒廠持份股份中,大酒廠唔可以多過25%,釀酒師必須持有大份股權,而啤酒嘅釀造必須以傳統手法釀製,即係只有採用全麥或含50%以上大麥成份(因為大量生產嘅啤酒,真係有溝粟米或者米去釀造),咁就可以稱作手工啤酒。


「手工啤酒」係一開始嘅港澳地區英中直譯嘅名稱,簡單直接,不過台譯「精釀啤酒」近年漸漸取代「手工啤酒」,因為不論意譯和感覺,強化咗Craft Beer重視質素嘅原意。


國際苦味單位(IBU)
國際苦味單位 (International Bittering Units) 嘅縮寫,呢個數值標示出啤酒苦嘅程度,苦味一般來自啤酒花,所以通常重視啤酒花香氣嘅 IPA 啤酒一般都會比較苦,一般平均值大約介於 40~50 IBUs,近100就已經好苦....(我係廢青唔食得苦)


工業啤酒 (MACRO LAGER)
工業啤酒可說二元立分的對比,通常使用大米、玉米和澱粉取代麥芽,壓低成本大量生產,麥芽原漿濃度較低,製造出黎嘅啤酒口感偏淡,正正就係美國70年代大廠啤酒盛行嘅時間,直接引致精釀啤酒的出現。



新鮮啤酒花 (FRESH HOPPED/WET HOPPED)
釀造啤酒一般都會用乾燥嘅啤酒花,不過如果將新鮮採收嘅啤酒花直接用嚟做啤酒發酵,就稱為 FRESH HOPPED(WET HOPPED),據說可令酒體風味變得更細緻。


木桶陳釀(BARREL AGING)

木桶陳釀係啤酒釀造完畢後,有釀酒師會將啤酒倒入釀造過其他酒類嘅木桶中陳釀,增加風味道,有為紅酒桶或橡木桶,經過陳釀嘅啤酒酒體會更加厚重,又會吸收木桶原有酒種嘅味道,賦予啤酒更深層次,不過當然造價亦會更貴。


修道院啤酒(TRAPPIST)
修道院啤酒一向都喺啤酒界冠以高評價,因為產量不多,而且一定有,好似香檳、伊比利亞火腿一樣,有產區認證等多項規定,好似酒廠一定要在修道院院內,由僧侶親自或在僧侶控制之下完成釀造,賣酒嘅收入,只能用返喺修道院僧侶們生活之上,不能以營利為目的。所以全世界只有11家酒廠能夠被叫做修道院啤酒,最古老的6家都在比利時,修道院本身都是國際Trappist協會嘅成員,而Abbey則被稱為具有修道院風格嘅啤酒。


臭鼬味(SKUNKED)
啤酒被陽光直接照射後會產生一種類似臭鼬的味道,使用褐色的玻璃瓶可以減少陽光的影響,唯獨坊間有一款啤酒例外,(經常出現在飛車電影中),喺依家嘅天氣最表達到有幾臭...


酯類( ESTERS )
喺啤酒釀造過程當中,會產生酯類物質,影響啤酒風味。酯類會有特定香氣,喺酒體中帶有水果、果仁或酒花風味。


酚類 (PHENOLS)
類似酯類,同樣出現於啤酒發酵過程中產生,為啤酒帶黎辛香味道或藥味,最相近嘅香氣屬丁香。



對於香港人黎講,打邊爐素來都係不分季節嘅美食,即便係過去疫情期間大家出唔到街,但都可能會買急凍料返屋企食餐好嘅。好似本地網店ChumPlus就曾經於疫情推出急凍牛雜鍋,更大賣超過十萬份。近日佢哋更進駐觀塘巧得 ...
gourmet
【火鍋】疫情期間賣出十萬份 觀塘青藤椒牛雜鍋
21 Jun 2023
近日外國傳媒爆出,以「Salt Bae」之名走紅嘅土耳其籍廚師Nusret Gke,近年身陷多宗與前員工之間嘅官司,當中嘅罪名包括佢「剋扣貼士」、性別歧視、於餐廳內不公對待員工等。令佢原本就唔太好嘅名聲進一步受挫。 ...
gourmet
【美食】剋貼士、性別歧視「Salt Bae」被前員工連環控告
27 Apr 2023