{ SKIP }
文:MenClub William
POSTED ON 11 Oct 2017
講起大陸食品安全問題,我相信除咗做官嘅「人」外,都無咩人會信係安全嘅,近年大陸衍生咗呢門新職業,有人會專守喺超市發掘錯誤標示嘅食物,從而提告,獲取大量賠償,呢種「中國式賺錢」非常符合國情。
首先要講一下同「食安打假者」好有闗係嘅法例,就係中國的《食品安全法》,早於2009年,中國政府向消費者承諾,如果發現違反食品安全法嘅產品,他們可以獲得該產品10倍價值的賠償。
2013年,當時為咗解決嚴重嘅食安問題,《食品安全法》實施得更嚴格,而且修訂後嘅新法取消咗一條重要規定——有關受害人必須證實已受到人身傷害或已遭受損失才能獲得賠償,即時話,我搵到任何食品有違《食品安全法》,就可以主動索賠,所以衍生咗一班以利用商品過期或漏洞問題,主要集中在包裝上標籤之錯漏,再故意大量買入然後通過打假要求商家支付賠償嘅一班人,呢班聲稱維護社會公眾「餐桌上的安全」為名,卻以賺錢為實嘅投機人士,就係打假者。
呢個職業嘅流行程度,超乎你想像,坦白講只因有太有「錢途」同埋「假貨」過於猖狂。或者最早去到1995年,有「中國第一打假者」之稱嘅王海,當時22歲,喺北京各商場購假索賠,50日內獲賠償金8000元,成為大陸打假風潮嘅開端。自從大陸政府(聲稱)堅決反對假貨,其實打假者一開始的對象並唔係只針對食物安全,範圍幾乎包括所有消費品,甚至係醫療服務(還記得百度的魏則西事件嗎?)。

我簡單舉幾個例子,話你知打假行業之昌盛:

王海,中國打假第一人,成立了四個職業打假公司。一年中,王海及其公司,買入202萬元假貨,賺了400多萬。

中國最大規模的超市沃爾瑪,2016年內接到了近4000份食品安全問題投訴,在食品安全法放寬之前,投訴只有700份。

薛延峰,職業食品打假人,18個月內所獲得賠償額達70,000人民幣——為中國城鎮家庭年均收入兩倍。

尤其是食品打假呢門行業,利潤太過豐厚,打假者開口埋口聲稱為人民嘅「餐桌安全」,但食物到底係唔係假?添加劑究竟有無毒?或者不太重要,因為打假者著眼於食品標籤標示內容有無標示錯誤,或是遺漏資料,目的何在,昭然若揭。

如果你聽「米高馬雲」講,淘寶係無假貨嘅,係呀,一定無啦,咁呢班「打假者」其實都一定係假嘅,diu,件事好複雜....,不過「不管你信不信,反正我就信了」

對於香港人黎講,打邊爐素來都係不分季節嘅美食,即便係過去疫情期間大家出唔到街,但都可能會買急凍料返屋企食餐好嘅。好似本地網店ChumPlus就曾經於疫情推出急凍牛雜鍋,更大賣超過十萬份。近日佢哋更進駐觀塘巧得 ...
gourmet
【火鍋】疫情期間賣出十萬份 觀塘青藤椒牛雜鍋
21 Jun 2023
近日外國傳媒爆出,以「Salt Bae」之名走紅嘅土耳其籍廚師Nusret Gke,近年身陷多宗與前員工之間嘅官司,當中嘅罪名包括佢「剋扣貼士」、性別歧視、於餐廳內不公對待員工等。令佢原本就唔太好嘅名聲進一步受挫。 ...
gourmet
【美食】剋貼士、性別歧視「Salt Bae」被前員工連環控告
27 Apr 2023