{ SKIP }
文:MenClub Mean娜  圖:MenClub
POSTED ON 22 May 2017

點解女人咁驚30歲?



「因為代表你要去另一個階段,要做一個有承擔嘅人、有擔當嘅『女人』,而唔再係個『細路仔』、『女仔』。同埋好驚冇人錫,可能男仔會覺得︰你咁大個人,你唔係『女仔』喇,你唔係少少嘢都想我幫你呀?錫你呀?遷就你呀?可能好多時因為咁,令我哋(女人)自己都會諗︰我哋成熟喇、大個喇,好多嘢做錯,大家都唔會再容忍你原諒你,覺得︰『佢都係個細路仔啫~佢都只不過係廿幾歲啫~』所以我哋唔可以再任性。」——周秀娜




「因為佢係一個關口,佢係話畀你聽你嘅青春已經完喇,所以你要為以後作出嘅每一個決定、每一個舉動諗埋後果,同埋要鋪排你嘅將來鋪排得更好更仔細。」——鄭欣宜



「因為係一個階段。當你畢業之後,做嘢做咗一段時間,可能拍拖又拍咗好幾年,有啲財富,有啲知識,有啲經驗,咁人愈擁有得多,就愈驚失去,開始會好驚失去所有嘢,會變得冇安全感。所以特別係2字頭轉3字頭,對女人而言好似好大件事好大關口咁,因為好多女士會好驚自己之後咩都冇晒。」——彭秀慧




《29+1》經已上映一段時間,Mean娜身邊唔少女性朋友都有入場觀看電影,問到男性朋友呢?大部分對《29+1》興趣不大,紛紛表示︰「講女人30歲嘅戲關我咩事?」你啱,講女人嘢,女人自然會想睇;但除非巴打你係完全女性絕緣體,如果唔係只要身邊有老婆、有女朋友、有女性朋友、有女同事、有女上司乜乜乜呢類雌性生物圍繞住你,《29+1》呢套深入探究女性心理嘅電影,都好關你事。


老老竇竇,其實30不過係一個數字,做咩女人好似特別忌違,係都要29+1、29+1咁去叫30歲?不如先同大家上一堂AV以外嘅生物課,根據非正式統計,好多女性都發覺25歲打後,新陳代謝明顯減慢,頭髮長得慢咗、暗瘡印淡得慢咗,最灰係減肥都減得慢咗。然後由25歲開始,會發覺皮膚狀態不如以前,嘴邊肉鬆弛、法令紋加深、色斑增加……偶爾通一、兩晚頂,第二日連妝都上唔到,整日行屍走肉咁款,再望望街上十幾廿歲皮光肉滑嘅青春少艾,就會驚覺︰我老了。而呢種感覺,唔係出於個人神經質嘅敏感,而係女人s嘅共識。《29+1》導演彭秀慧30歲時,發覺身邊好友都為即將30歲而感到不安,於是就決定寫寫呢個女性都感興趣嘅題材︰「踏入30歲,女人會突然望多咗好多嘢,突然關注自身狀態,突然關注身邊嘅人;或者突然覺得身邊嘅人成日望住自己,總之突然間會有種不安嘅心情。雖然唔係全部,但有若干女生係到30歲,突然會注意自己個樣得唔得?比唔比得上人哋?怕人哋覺得佢唔夠一個Standard,開始出現好多比較。」欣宜都笑言︰「就好似未有皺紋就搽定Anti-Aging、Anti-wrinkle啲Creams先。」彭秀慧續說︰「事實上係會嘅,的而且確你都做嘢捱咗一段時間,就會覺得係時候要保養自己,跟住會因為想好好保養自己,而變得過分擔心。」


其實唔難明白女人點解有呢種心態,當自己離青春愈來愈遠,但男人依然從一而終地J緊18、22嘅妹妹時,女人自自然然會明白,唔似得「男人愈老愈有魅力」呢套,世上90%男人都係視覺動物,女人堅要靠樣,唔Keep唔得;再加上社會不停灌輸︰女人30就係「中女」、女人年紀愈大愈冇市場價值等等Concept,就算自己本身唔Care,畀人講得多提得多,對於30呢個數字多少都有啲淆底。嗱嗱嗱,唔係普通女人先會咁,就連女神周秀娜都一樣淆淆地︰「可能因為身邊朋友圍埋一齊食飯,大家講嘅話題多咗美容、SkinCare,又真係會檢查皮膚狀況……咁呢啲係表面上嘅,咁心態上30歲前同30歲後,我諗係會有少少唔同,嗰個唔同唔係突然之間,而係可能28、9歲開始,逐啲逐啲自己經歷過、感受過好多嘢,再到 30歲時,你會對自己將來嘅選擇、想要咩嘢,都會更加清晰。」





正如男人到某個年紀會腦內「叮」一聲,唔再掛住由朝到晚打機嬉笑玩鬧,會突然認真諗事業諗前途,好似周秀娜所講,女人到2字尾開始,人生歷練多咗,到30歲新關口,除咗諗多咗皮膚,仲會諗多咗自身。喺開首嘅文字中,彭秀慧都提過︰「人愈擁有得多,就愈驚失去……」點解驚失去?如果凡事你都掌控到,其實冇咩好擔心,欣宜就認為,隨住年紀愈大,女人真正最擔心就係「不能夠控制嘅東西」,因為控制唔到,你唔知事情將來會點,然後害怕失去。彭秀慧就話︰「當你經歷到一啲真係控制唔到嘅嘢,包括疾病、衰老、離開,甚至感情,呢啲唔係單手或者雙手控制得到,然後你愈用力就會愈痛苦,所以我哋要不停去面對同學習,同時學識唔好過分地擔心。」所以到30歲,女人會思考得更多,會諗自己想成為點嘅人,想擁有點嘅未來,而女人嘅未來,大多數都有一個「他」嘅存在。

 

愛情方面,有咩係以前唔會諗,到差唔多30歲時開始會諗呢?「經濟方面嘅距離。」欣宜認為︰「雖然我自己畀自己都絕對冇問題,但我接受唔到要養一個人。因為呢啲錢係我自己辛苦賺返嚟,我唔需要養你,如果我想買禮物畀你係另一回事。同埋我覺得男仔同女仔之間,男仔都要有男仔嘅尊嚴,我都唔希望如果我要去旅行,佢又會唔會唔舒服呢?佢一唔一齊嚟到呢?又或者我今日想食貴啲嘅一餐,又要諗埋佢o唔ok呢?我會覺得好辛苦。」呢一點,周秀娜都認同︰「唔係要搵一個好有經濟能力嘅人,都唔係要搵一個超級富豪……以前會諗唔明,覺得有冇錢都唔緊要,但當你自己大個咗,自己經濟獨立嘅時候,就會發覺一個問題就係,我都想搵一個同我生活差唔多嘅人,我哋可以一齊去做唔同嘢,而唔需要擔心太多。因為男性係好有自尊,所以當大家唔可以平等嘅時候,就會好多嘢參與唔到、溝通唔到,呢個係我自己而家會睇得到嘅嘢。」

 

可能唔少男讀者覺得對男士有經濟要求呢點已經叫做好「港女」,但認真睇返前文後理,欣宜同周秀娜嘅主張係企喺經濟獨立嘅女性而言︰用自己嘅錢同男友去旅行;用自己嘅錢同男友食大餐,可以自己畀自己,只係唔想助養軟飯王,帶出嘅重點其實係,女人人大咗,對愛情嘅睇法都現實咗,唔再只有天馬行空嘅浪漫,因為經歷多咗,諗嘢更理性,更懂得為自己及彼此關係考慮。雖然呢啲現實諗法無疑對男方會增加壓力,但女性到30歲時身心上嘅壓力,男士又有多少了解呢?如果你身邊都有29+1嘅女性,唔好吝惜你嘅關心,29+1給予女性嘅恐懼,可能遠比你想像中大好多。





Wardrobe: Zara
Stylish:Hazel Leung
Hair:Milk Chan@Xenter(Joyce)、Jo Lam @ Private I Salon(Kearen)、Amber Tse @ Queens Private I(Chrissie)
Makeup:Samuel @江中平化妝室(Joyce)、Angel Mok(Kearen)、Circle Cheung @ndnco.co(Chrissie)


不論你對ViuTV持有甚麼態度,你都不能否認它近年為香港娛樂圈捧出一群至少有話題性的年輕面孔。單論《全民造星》系列就為大家「貢獻」出Mirror、Error、P1X3L、Collar四隊組合,再加MC張天賦、Mansonvibes 張進翹、A ...
people
【MenClub People】鍾意,己經夠啦 - Johnny Hui 強尼
30 Sep 2022
第一次親眼「見到」洪嘉豪,是去年年尾在Jace (陳凱詠) 的演唱會上。雖然當晚他只是作為觀眾於台下睇Show,但每到Jace準備邀請嘉賓上台時,我旁邊就會有個不知名男觀眾,不停用洪嘉豪欠他錢沒還似的語氣大叫「洪嘉豪 ...
people
【MenClub People】一步一腳印 - Kaho Hung 洪嘉豪
04 Jul 2022