{ SKIP }
文:MenClub Mean娜  圖:MenClub
POSTED ON 26 Aug 2016

俗語有云︰「家有一老,如有一寶」,長輩嘅人生經驗實屬無價。現年64歲,縱橫演藝界40多年嘅「達哥」吳孟達,曾獲得多屆香港電影金像獎以及台灣電影金馬獎最佳男配角提名,並以《天若有情》榮獲第十屆香港電影金像獎最佳男配角,縱然冇一部作品領銜主演,套套都擔任配角,但相對其他配角演員,達哥卻係少數靠演配角紅遍華人社會嘅傳奇演員。


達哥嘅前半生,事業大紅大紫,過早成名令佢不期然心高氣傲,終日沉淪於酒色同賭博之中,更係風流成性,擁有三個家庭。當時佢曾被杜琪峰大罵「爛泥扶唔上柄」,最後仲欠下30萬巨額賭債,一度想過自殺。後來幾經波折,終於痛改前非,重新振作,認真磨練自己演技,直到九十年代初遇上周星馳,兩人擦出火花,創造出最好笑最無厘頭嘅「黃金組合」,成為香港人心目中珍貴嘅集體回憶。


達哥嘅後半生,雖然身邊冇咗「星仔」呢位最佳拍擋,但仍然努力為三個家庭及五名子女奔波工作,遊走於中港台三地辛苦拍戲,一直唔願退休,結果喺如斯拚命嘅情況下,差啲真係連命都拚埋出去。喺2014年,年約60嘅達哥不幸患上心臟急衰竭,兩度傳出死訊,令人擔心不已,可幸現在已冇生命危險,回復精靈健康,重返影壇同大家見面,繼續演出精彩角色。


達哥嘅一生,大起大跌,現年64歲,經歷過最苦最甘,以及生死關口。如果話家有一老,如有一寶」,咁我哋生命中有呢一位老前輩願意敞開心扉,向我哋道盡人生感悟,我哋更應珍惜呢位至寶。







吳孟達的「身」路歷程

好多人都知道達哥兩年半前生病,但好多人都唔清楚詳細情況。「其實兩年半前,我喺內地河北省拍嘢,嗰時幾凍吓,可能就係凍親,畀病毒感染。當時冇為意,以為普通感冒,於是叫經理幫手買啲感冒藥,諗住食完冇事,點知食嚟食去都好似唔係幾好,仲發覺條氣愈來愈喘,但我都仲唔知死搏命食煙,係啲朋友叫我睇醫生我先去睇。初時睇個女中醫,個中醫一按我脈搏,就叫我最好去醫院Check下,話我個心跳得好有問題。我就話︰『哦,好呀!』但完之後唔得閒,搞到工作期間呼吸困難,朋友即刻車我返香港睇心臟科,一Check就大劑喇,醫生問我而家最親嘅人喺咪香港,快啲叫佢過嚟。哇!我話︰『有冇咁嚴重呀?!』醫生就話︰『好大劑呀吳生!』」


當時醫生表示達哥個心臟跳得好唔規律,而且個心腫晒,要即刻簽紙送入「ICU」(深切治療部)。雖然達哥自覺自己行得走得,意識又清楚口齒又伶俐,食口煙都仲得,但醫生堅持病情可大可小,一定要達哥入「ICU」,24小時都要有護士跟住。護士推達哥入「ICU」時,達哥見房入面四個男士成面都插晒喉,身體好虛弱,夜晚又會聽到佢哋家屬探病時喊晒話︰「阿爸!我係邊個邊個呀,你聽唔聽到呀?」聽到達哥心都寒埋,覺得呢種氣氛好唔自在,問一問護士︰「入『ICU』咁嚴重架咩?我講嘢又咁清醒,仲好精靈……」護士就話梗係嚴重,所以醫生先要佢入嚟。後來達哥就要求醫生轉間私家房,因為唔識驚嘅佢聲稱真係頂唔順「ICU」啲氣氛。


達哥一直唔為以自己病情嚴重,仲試過去廁所時隨手擺低測心跳嘅隨身儀器,結果護士喺外面部機見到達哥冇咗心跳顯示,嚇到即刻衝入去拍門猛問達哥有冇事,話個儀器一定要24小時跟身,因為達哥心跳不穩,心臟又漲大,萬一突然受剌激令心臟停止,咁啱身邊冇人識急救,可能就咁玩完,「鄧光榮呀、許冠英就係呢種」達哥心有餘悸。


好彩最後達哥都脫離生命危險,諗返起終於識驚,明白心臟健康係幾咁緊要,決定戒煙戒酒,養返好身子。而家達哥自問已經好返七、八成,精神同氣息都好咗好多,仲提醒大家真係要做運動。




吳孟達的「心」路歷程

人哋成日話半隻腳踩入鬼門關,個人就會有新體會,達哥話其實佢喺醫院時已經係咁諗人生︰「因為喺醫院太得閒,24小時冇嘢做,自自然然就會諗到未來嘅人生會係點呢?仲有冇工作能力呢?仲需唔需要工作呢?跟住又諗之前好似冇咩時間陪屋企人,咁多年一直喺出面勞勞碌碌,係咪可以多啲時間喺屋企溫馨下呢?又諗下半世如果就咁退休,啲錢夠唔夠安置屋企生活呢?計嚟計去發現似乎可以休息下,等身體好返啲先再試下拍返戲,辛苦嘅咪唔做囉,唔使好似以前咁搏命去做。」


話就咁話,但大半世都喺演藝圈打滾嘅好戲之人吳孟達,總會心癢想挑戰自己底線,睇下自己仲可以演到咩程度。對上達哥演出《導火新聞線》裡面嘅炸彈客,需要唔少激動場面,達哥就特登想試下,試下自己身體受唔受到,「呀~又畀我OK喎!哈哈!」喂喂喂達哥!!你嗰頭先話咪咁搏,呢頭又搵自己身體嚟玩?!不如索性全面休息陪屋企人啦!


達哥笑笑口︰「你工作開呢一行呢,如果話完全退晒,三五七年就大劑喇!你要不停喺呢個社會同圈子入面有接觸,而且我有得揀架嘛!好似我而家身體回復七、八成,我都唔會畀自己太辛苦,七、八、九月就盡量避開拍嘢,古裝同長篇電視劇更加唔使傾。《導火新聞線》我都係拍咗七日咋嘛~如果你真係覺得自己病喇,要退休喇,咩都唔做喇,完全脫離喇,我相信十年八年就……『哎呀!』咁架喇,因為人就係咁奇怪,你最多可以做少啲,但唔可以完全唔做,我覺得咁先係正常心態。」係係係,最緊要你而家顧好個身體。「一定架喇!冇身體冇家人就完全冇用架喇,你而家搵錢為咩呀?為咗令屋企人舒服啲,令身邊人生活提高,最主要都係咁。下話?」


不過緊接達哥又有點感慨︰「咁多年嚟我每個角色都好用心去構想點創新、點先係最適合戲中人身分。但病咗之後,好多時可能去到最爆炸嘅位就要保守啲,或者用另一個方式去表演。當然如果你唔盡力去做,係唔好睇架,所有工作都係,包括任何一行。你唔出晒力搏晒命去做,絕對係有打折扣,觀眾亦都好快發現︰『咦?冇咁搏命喎達哥!喂你以前唔係咁架喎!每一個動作每一個表情你都好搏命喎!做咩有保留呀?』有保留係因為驚自己身體唔好,驚萬一衝撞咗身體會爆血管呢樣嗰樣,我認為咁係唔好,只能夠盡量囉……」


(完)


後記︰

訪問到呢度,望見達哥婉惜又無奈咁笑住講︰「只能夠盡量囉……」,老老竇竇,個心真係有啲酸酸地。


是次訪問,係Mean娜第一次接觸達哥,喺訪問前,就聽人講過達哥勁nice勁好人,當時反應係︰「哦~」到真正同達哥相處,雖然只有幾個鐘,但已經係咁聽到達哥「唔該」前「唔該」後,又係咁同大家講「辛苦晒」;又會幫Mean娜斟水夾餸,非常親切,仲不忌諱講私事。訪問完有人請佢去見見娛記,達哥就好鬼馬咁話︰「Mean娜要同我做訪問呀~哎呀好忙呀!未做完呀!」轉頭就細細聲打晒眼色同我講︰「應酬好攰架!:( 我唔想去呀,我哋坐喺度繼續傾偈食嘢好過啦~」真係好鬼可愛。


不過Mean娜一邊食嘢,一邊望住達哥,發覺佢而家真係瘦咗好多,亦都老咗好多,回想起以前達哥戲中容火煥發、頂住個大肚腩笑笑口嗌「星仔」個樣……在此真係好想同達哥講一句,過去你每個角色都出盡100分力去演,即使而家只剩下七、八十分,都唔緊要架,你依然係香港人心目中最Cutie嘅「三叔」,最重要係,你要身體健康:)





Video︰Dave@MenClub
Photo︰Vincent@MenClub




不論你對ViuTV持有甚麼態度,你都不能否認它近年為香港娛樂圈捧出一群至少有話題性的年輕面孔。單論《全民造星》系列就為大家「貢獻」出Mirror、Error、P1X3L、Collar四隊組合,再加MC張天賦、Mansonvibes 張進翹、A ...
people
【MenClub People】鍾意,己經夠啦 - Johnny Hui 強尼
30 Sep 2022
第一次親眼「見到」洪嘉豪,是去年年尾在Jace (陳凱詠) 的演唱會上。雖然當晚他只是作為觀眾於台下睇Show,但每到Jace準備邀請嘉賓上台時,我旁邊就會有個不知名男觀眾,不停用洪嘉豪欠他錢沒還似的語氣大叫「洪嘉豪 ...
people
【MenClub People】一步一腳印 - Kaho Hung 洪嘉豪
04 Jul 2022