{ SKIP }
文:MenClub Raphael  圖:MenClub
POSTED ON 07 Oct 2016

「X,真是好L型呀 ……」,訪問裡有一段恭碩良的Drum Solo,從未看過他表演的女同事們瞬間中招,原來Jun在你面前打鼓,可以型到這個地步;然後Jun在MenClub Facebook Feed裡演出的幾首歌,全是Live Performance,未經調音刪剪,但聽起來絕對會瞬間毛管戙,Jun笑說香港有很多勁過他的音樂人,但現場唱得出如此水準的歌手,我說是專業歌手,不是歌手兼鼓佬兼作曲兼監製兼演員的音樂人,在香港數得出多少個?

恭碩良,一個擁有多重身份的音樂人,唱、作、打鼓,唱片監製還有演員,如此才華橫溢的表演者,他還謙稱Jun只是一個來自澳門的村仔 : 「澳門係一條好細嘅村,我係澳門嘅村入面嘅村仔嚟之嘛。我由喺嗰度去到喺香港,可以出自己唱片,可以而家喺度同大家做訪問,其實呢個係幾意想不到嘅事嚟架。其實我好知架,我好知自己好好彩架。」

將要踏入不惑之年,Jun可以很Rock,但同時可以沉穩自如,從年輕時候出道,經歷過不少高山低谷,走過多次起落,回望往昔,原來自己的人生高低潮,離得如此相近 : 「(人生) 低潮位係最多人識嘅時候係低潮囉。即係去到邊都見到我嘅時候,嗰段時間最低潮。最高潮係無人認得我嗰陣時最高潮!我唔知點解,但呢兩個 (時期) 係相隔幾年架咋。」

「好坦白講,其實,去返我係一個澳門嘅村仔。村仔出到城,去見到咁多人,見到咁多燈,好多Attention嘅時候係唔慣嘅。之前我可以話係細個囉,你要我一個新人咁坐喺度做訪問,唔係咁易架!嗰陣時我諗缺乏經驗,同埋細個囉,我好早入行架嘛。經歷咗嗰樣嘢,高潮位係當我完全脫離咗香港樂壇囉,03 年…… 完全同香港樂壇係無任何Contact。」

當時坊間也有不少傳聞,揣測恭碩良的音樂生涯是否遭受唱片公司打壓,十多年後的今天,他仍然堅持重申,脫離香港樂壇是個人決定,很老套地說,是為了自我發現與追尋,重新梳理紊亂的人生。「呢個唔係因為公司點點點,唔係!完哂約架啦,係我自己決定返澳門再Restart過成件事。Reset個人;同埋Reboot囉。我嗰陣時好清楚,嘩完咗份約走先 ~ 不如搵吓自己先,我地唔好搵咁多嘢先,搵返自己先,你究竟鐘唔鐘意音樂架先,我係去到嗰個位。」

「你究竟鐘唔鐘意音樂先,你自己同自己講。」創作、藝演之路,總會有自我懷疑的時候,而成功的關鍵,在於能否堅信、堅持,清楚了解自己的激情所在,「你鐘意你就寫歌,即係嗰啲好做戲,喺塊鏡面前。你鐘意你而家即刻出去寫首歌,你咁鐘意音樂,你不如攞枝結他走去朋友個Coffee Shop度就唱俾人聽。我就係做哂呢啲嘢,我發覺我原來真係鐘意音樂架。」

「我真係去到一個位,我一聽到結他聲已經噢,頂唔順!聽到人地開咪,我唔係驚個Feedback,我係對音樂,一個我咁鐘意嘅嘢,而我係可以放棄。因為嗰陣時去到唔好玩嘅程度係,唔好玩嘅。我知道我係去緊嗰個方向我就,不如Reset咗先。你最亂嘅時候,最唔清楚嘅時候,最好就係去返你最Original重新嚟過先,全部啲拖板拆哂佢先,你會開始搵呢個插蘇係邊個架? 絕對唔係我擺架囉。」

「全部剝哂,啲線全部重新再搞,其實好好玩架。咁一個人生要做好多次呢個動作之後。你就會知道,拖板嘅好處同唔好處囉」說真的,我挺喜歡拖板的比喻,不同階段的人生,需要多樣的輸入和輸出,一個電制豈能插到老? 懂得適當地調整,你的路才能走得更遠。

音樂才是Jun的老本行,電影演出雖是一種新嘗試,但他坦言自身的演技造詣還未夠班,還是唱歌,夾Band比較好;而我們在《Just A Concert》裡,就能欣賞到Jun做他最耍家的事 : 找一班勁過自己的音樂人表演,還有,用屬於恭碩良的音樂風格,帶給我們獨特的享受,「香港嘅觀眾都知道有咩係有誠意,有咩係無誠意,你會好快捉到呢個真定假架,香港係好叻呢樣嘢。」是的,Jun唱了這麼多年,誰會懷疑你的音樂呢。

TEXT : Raphael @ MenClub
PHOTO : Sam @ MenClub
VIDEO : Vincent @ MenClub、Nam @ MenClub、Dave @ MenClub
STYLING : Hazelnut @ MenClub
LOCATION : Rock Empire


不論你對ViuTV持有甚麼態度,你都不能否認它近年為香港娛樂圈捧出一群至少有話題性的年輕面孔。單論《全民造星》系列就為大家「貢獻」出Mirror、Error、P1X3L、Collar四隊組合,再加MC張天賦、Mansonvibes 張進翹、A ...
people
【MenClub People】鍾意,己經夠啦 - Johnny Hui 強尼
30 Sep 2022
第一次親眼「見到」洪嘉豪,是去年年尾在Jace (陳凱詠) 的演唱會上。雖然當晚他只是作為觀眾於台下睇Show,但每到Jace準備邀請嘉賓上台時,我旁邊就會有個不知名男觀眾,不停用洪嘉豪欠他錢沒還似的語氣大叫「洪嘉豪 ...
people
【MenClub People】一步一腳印 - Kaho Hung 洪嘉豪
04 Jul 2022