{ SKIP }
文:傑克  圖:互聯網
POSTED ON 27 Jun 2018

不少散戶在銀行、證券行互相分享買股票心得時,會說:「你果隻返家鄉未呀?」「返左喇!渣左五年終於唔使蝕喇!你呢?」「我有排啦,不過唔緊要,反正唔等錢使,由得佢擺囉。」很多散戶都不會止蝕,不是他們不懂得止蝕,而是認為沒有這個必要,因為一日唔止蝕,一日都未算蝕!但唔止蝕其實會造成更嚴重虧損!

一舖清袋無力翻身

買股票是漫長的理財過程,而非博一舖的賭博,因此別以博中一舖就可以離開股市的心態對待投資。所以,只有資金常在,才有機會一直在股市中累積財富,止蝕就是保存資金常在的關鍵,因為止蝕可減少損失,保留實力,如果不做止蝕,由得資金一直虧損,又如何重整旗鼓,重新振作,在下一個機會賺番所蝕呢?

資金套牢損失機會成本

散戶不止蝕最大原因,是認為一日未結算,一日都只是賬面蝕,不是真金白銀的蝕,在這種想法支配下,散戶只好由得這一筆資金放在一旁,等待返家鄉的一天,然後拿另一筆資金入市。如是者,如果幾次入市都沒法命中,每筆資金都不作止蝕,結果本來打算為財富增值的資金,可能要等三五七年才返家鄉,打個和,幾年下來資本毫無寸進,如果早作止蝕,拿回資本再尋找另一個機會,賺到的定必比起返家鄉的更多。

失敗經驗是學習過程

或者散戶會說,止蝕了也不保證下一次投資不會再蝕,如是者,每次都蝕錢那資金就真是蝕晒了,反而不止蝕就永遠不算蝕呢。買股票目的是為財富增值,而蝕錢是一個好機會讓投資者學習,為甚麼會蝕錢呢?睇錯市?買錯垃圾股?還是輸心理?如果永不止蝕認輸,就永遠不知道自己錯甚麼,又如何提升投資功力呢?投資能力永遠停留在初階,當然也無法賺到錢了。

各位千禧世代(80及90後)嘅網友又認唔認同?
powerandmoney
【美國調查】千禧世代認為年薪超過400萬港元才能「感到快樂」
23 Nov 2023
作為日本最大遊戲、主機開發商,任天堂素來都係日本年輕人最想加入嘅企業之一,而從其最新公佈嘅數字黎睇,任天堂內部似乎都真係一個「天堂」,事關其新入職社員嘅離職率僅低至1.2%,絕大部份人入到去就唔願走! ...
powerandmoney
【電玩】任天堂真係天堂?員工三年離職率僅1.2% 大幅拋離其他日企
15 Sep 2023