{ SKIP }
文:楊浩然  圖:互聯網
POSTED ON 08 Mar 2017

港鐵故障頻頻、工程延誤、只顧加價等,早已天怒人怨,上周出廣告短片「搭車要識Do」,更被轟抹黑背囊客,Facebook出現近1,400個「嬲嬲」、數百留言投訴,釀成另一次「關公災難」。

港鐵上周四發表這條題為「搭車要識Do」的廣告片,將背囊客形容為「武林高手」,V.O.第一句便是「無論你喺咩嘢人,搭港鐵最怕碰上的一定喺呢種『孭嘢人』。」聲稱背囊客會使出「後波碰碰車」、「背囊七旋風」、「碰碰左勾搥」、「孭都不動如山」四招,然後hashtag #搭車要識Do、#咪做碰碰車、#勁過排雲掌風神腿、#一招即KO。



宣傳片在Facebook一出,迅即被網民狂鬧洗板,迄今近1,400人「嬲嬲」、超過600個留言,一面倒批評港鐵抹黑誣蔑:「唔該你拍片教育下啲廢老、廢中、自私精,唔好喺車廂內睇片,Wechat開到大大聲,兼且有一啲大媽在車廂內玩合唱練歌,都好影響別人架。背囊友阻人算什麼呢!」、「地鐵火車由細搭到而家,基本上我搭咁多年,都無點遇過呢啲背囊問題囉!但而家日日搭火車,都遇到班『拖喼自由行』、『拖喼水貨客』囉!一到沙田站,要縮起隻腳企架!你試過著涼鞋,俾班友無文化無教養,搶住衝入嚟嘅拖喼自由行轆爆過你腳趾未呀?仲要連道歉都無句呀!」

港鐵這條宣傳片之所以激嬲市民,問題不僅是誇張醜化、上綱上線批鬥背囊客,更是充份暴露出港鐵近年最醜陋的一面:忽視本身問題和港人投訴,反而出茅盾招轉移視線。自兩鐵合併後,水貨客、列車故障、班次延誤等問題頻生,不斷怨聲載道,網上成立多個有關港鐵事故的分享區。然而,港鐵管理層非但沒有正面處理,相反,常常無事生非,轉移公眾視線。譬如前年,「驅蝗行動」如火如荼時,輿論紛紛指斥港鐵,對拖著一大箱水貨的走私客視而不見,港鐵沒有著手杜絕大陸走私客,竟然向港人埋手,驅逐攜帶古箏、結他、大型樂器、桌球棍的學生、樂手和運動員,結果把輿論轉移至「禁止攜大型樂器」上,港鐵借勢檢討了事,唯原本爭議焦點的走私客,依舊日日轆爆你腳趾。



上年增加「關愛座」數目,和這次「孭嘢人」短片,港鐵模糊焦點的路數同出一轍:港鐵車廂或月台,近年常有大陸人食東西、喧嘩、亂丟垃圾、大小便,搞到一塌糊塗,管理層同樣沒有正面處理「蝗蟲」種種缺德行徑,反而製造「關愛座」、「背囊客」議題,把視線轉移至本地乘客,結果掀起網絡公審、「批鬥座」爭議,現在這條宣傳片潛台詞也很清楚:「搭港鐵唔放低背囊好無公德心,唔尊重人」、「擺低背囊好簡單,點解唔做?」幸而網民這次反應夠快,搶先洗板臭罵,否則又被港鐵轉移視線至背囊客上,大陸人車廂缺德行徑這根本問題反而被忘記。

據悉Facebook打算引入「具爭議性」標籤,讓網民舉報一些具爭議性帖文、假新聞以及Content Farm,日後若在香港全面落實,筆者鼓勵網民要檢舉港鐵「搭車要識Do」這類扭曲、失實、誣蔑的訊息,阻擋港鐵再出茅招,逃避問題!




筆者簡介

楊浩然

曾在傳媒廣告行業打滾十數載,經歷高低起伏,現自立門戶Stonesoup Communication,轉戰新媒體市場公關推廣製作,時亦撰稿月旦點評政經。

電郵:[email protected]

FacebookStonesoupcommunication

WeChatstonesoupltd  (此欄文章為作者觀點,不代表本網立場。)












各位千禧世代(80及90後)嘅網友又認唔認同?
powerandmoney
【美國調查】千禧世代認為年薪超過400萬港元才能「感到快樂」
23 Nov 2023
作為日本最大遊戲、主機開發商,任天堂素來都係日本年輕人最想加入嘅企業之一,而從其最新公佈嘅數字黎睇,任天堂內部似乎都真係一個「天堂」,事關其新入職社員嘅離職率僅低至1.2%,絕大部份人入到去就唔願走! ...
powerandmoney
【電玩】任天堂真係天堂?員工三年離職率僅1.2% 大幅拋離其他日企
15 Sep 2023