{ SKIP }
文:MenClub William
POSTED ON 07 Sep 2018

港式奶茶你可能日日飲,師傅一手絲襪奶茶更是一門絕活,一杯好的奶茶,必先要經過焗茶、拉茶、撞茶等等,未飲就聞到茶香,口感滑溜,過後還有回甘餘韻。最近坊間出現一個識得自己沖調港式奶茶的機械人,聽講出品拍得住茶王手勢,係咪咁犀利先?

茶檔水吧,從來都係辛苦工,睇人住師傅抬手拉茶,接壺撞茶,種種細緻且複雜嘅手勢,你都會佩服傳承這手藝嘅師傅,只不過,水吧這行業越來越少人入行,業界多次表明,水吧師傅有著式微的危機,最近業界便搵到一個新方法,研發出一部懂得沖港式奶茶的機械人,個名相當趣緻,叫做「金仔」,不過就唔係玩核彈嘅。

「金仔係一部懂得沖港式奶茶的機械人。」香港咖啡紅茶協會副主席黃浩鈞Howard表示:「近年業界想招聘奶茶師傅都困難,所以協會今年聯同香港生產力促進局,合力研發出首部奶茶機械人。」金仔最主要的功能,就是以人工智能AI,代勞沖製奶茶的過程,包括沖茶、焗茶、撞茶的步驟。

金仔呢個高1.95米的機械人,睇黎唔似有咁強勁功能,不過根據Howard解釋,金仔研發超過半年,總投資額達200萬,絕對是協會的年度投資。

用機械取代人手,大家最關心都係金仔沖奶茶的速度,最快可以達到12分鐘9杯,與人手相若,仲有3種沖茶方式可供選擇。Howard強調:「金仔最厲害嘅地方,係可以好『人性化』地沖一杯奶茶,成套關節同程序,都係模仿人類沖茶嘅動作,例如舉高手拉茶,開完茶蓋要整走「倒汗水」,仲可以輸入各界不同金茶王師傅嘅數據,從而模仿師傅沖嘅好奶茶。」

問及研發過程最困難嘅地方係咩,Howard就話要將各個師傅唔同嘅手勢同功力,轉化為電腦數據,再透過機械臂重現,試諗下,連打圈注水等等極之細微嘅小動作,定係拉茶位置高低嘅習慣,金仔都可以實模仿呈現,他就說認為這亦是係最有趣嘅地方。

講到尾,金仔沖嘅奶茶好唔好飲?當我等完約14分鐘,當金仔做完沖茶、焗茶、拉茶、回溫等,我都相當期待。成品出來,一飲之下,茶溫夠熱,茶味夠濃,奶香稍遜,回甘至微澀,重口味人士最愛,仲要杯杯一樣。

「金仔」現階段只屬初步計劃,協會目標在明年之前完成第二階段研發,不過其實金仔早在上月舉行的美食博覽中「露面」,當時極受市民注目,未來大有機會量產,隨時在旺角記見到佢。



Howard仲同我透露一個奶茶秘密,原來加糖真係可以令奶茶變得滑,更厚身。
對於香港人黎講,打邊爐素來都係不分季節嘅美食,即便係過去疫情期間大家出唔到街,但都可能會買急凍料返屋企食餐好嘅。好似本地網店ChumPlus就曾經於疫情推出急凍牛雜鍋,更大賣超過十萬份。近日佢哋更進駐觀塘巧得 ...
gourmet
【火鍋】疫情期間賣出十萬份 觀塘青藤椒牛雜鍋
21 Jun 2023
近日外國傳媒爆出,以「Salt Bae」之名走紅嘅土耳其籍廚師Nusret Gke,近年身陷多宗與前員工之間嘅官司,當中嘅罪名包括佢「剋扣貼士」、性別歧視、於餐廳內不公對待員工等。令佢原本就唔太好嘅名聲進一步受挫。 ...
gourmet
【美食】剋貼士、性別歧視「Salt Bae」被前員工連環控告
27 Apr 2023