{ SKIP }
文:MenClub Patrick  圖:MenClub
POSTED ON 18 Sep 2014
iPhone 6開賣,先達又將變成炒家放機上大陸的轉運中心,零售手機?Who fxxking cares!相比先達的炒炒賣賣,深水埗高登至鴨寮街一帶手機舖做的,仍算是揼石仔的賣機實業。尤其係自從小米在香港大紅之後,本土人士想買小米產品,不少已捨棄先達而轉投深水埗,以致近一年來深水埗不斷出現掛着橙色「mi」招牌、專賣小米產品的店舖,在腦場生意愈來愈難做的形勢下,為一眾腦舖提供另一條出路。


這一年間深水埗多了不少主力售賣小米產品的店舖。



筆者粗略數過,高登、黃金兩大電腦商場,以至週邊的地方,標榜以賣小米產品為主的舖頭不下20間,而其中面積最大的,可算是坐落於黃金地面一間本名叫作「icon digital」的店舖。店內雖也有賣其他品牌的各式產品,但重點始終是一眾小米產品,足見小米真的可成為店舖的生招牌。


icon digital宣傳單張印的全部是小米產品。



電腦產品無肉食
這間舖的老闆Victor Lin在深水埗腦場打滾超過十年,舖頭之前以售賣國產tablet與電腦週邊產品為主。但他眼見近年同場行家死鬥爛鬥,利潤愈降愈低,又踫上去年爆發的小米盒子熱潮,於是便由小米盒子開始,逐步轉為主銷小米產品,最終轉型到零售小米手機、甚至小米電視。「底板、Router嗰啲唔好計,就算最好賺嘅Notebook,賣一部咪頂多賺幾百蚊,但係而家又有Tablet又盛,仲邊有咁多人買Notebook?一日賣到一、兩部都偷笑啦,你計吓條數即係一日賺到幾多?大佬,黃金高登四正啲嘅舖都要幾萬蚊租啦,賣幾多部先賺得番?手機利潤唔會低過Notebook好多,但係一日賣十幾部都有可能,點都易維皮啲啦!」


Victor指現時最好賣的小米機是紅米Note增強版,行貨市價約為$1,399


最新的小米手機4,未出行貨,水貨到港後由原價約$2,500(RMB 1,999)炒到$3,300。


顧客想摸過先買
不過,小米產品明明能在香港官網訂購,又不是每部機都永遠被「秒殺」到在網上買不到,這些「小米專門店」的生存空間又是從何而來?Victor這樣解釋:「香港人始終鍾意現買現賣,總係鍾意摸吓部機先安心買。尤其係用小米機嘅人,9成都係貪平,所以唔少係年紀大啲,或者老竇老母買畀仔女,呢班人冇後生仔咁信網上買機。」


請Victor數他的舖頭自轉型以來最好賣的小米產品,他依然說是小米盒子。

所以,即使已經炒完的小米機款,最終仍會因來貨價高而導致零售價比官網定價貴一點,都依然有不少人寧願去這些「小米專門店」購買。當然,若心急想買熱炒中的行貨,或者根本沒在香港正式推出的水貨,更一定要幫襯這些舖頭了。Victor還說,更因為現時深水埗有好多舖頭專賣小米的手機,所以不少想買小米機的人都會直接去深水埗,更有部分是上門前已經決定買哪一部,完全不用他們介紹。




早前csl.在九龍灣開了旗下首間小米專門店,Victor說客路不同,各有各做,對他的生意沒有影響。



其他廠開始鬥平
由2011年第一代小米手機開始,多款熱門的小米產品,都由大陸喪炒喪搶到香港。去到上年小米正式在港推出行貨產品、小米盒子帶起「盒子熱潮」,以及定價$999的紅米手機登場,可算是整個品牌在香港的巔峰時期。到底這股氣勢可以維持幾耐?Victor認為還可持續一段時間,「最初小米啲機賣到咁平真係好爆,成功做到個勢出嚟,搞到人人一想買平機,都即刻話買小米。不過,而家Asus、Lenovo、華為啲機都已經愈賣愈平,小米開始要同佢哋競爭。」但既然已經轉型,Victor話即使日後不再集中賣小米產品,也能賣其他牌子手機,路,總會有的!




icon digital負責人Victor Lin



只要向AI聊天機械人輸入「日落」,對方就會展示一堆日落嘅Reels影片畀你睇。
tech
【科技】AI幫你搵貼文解答問題!Instagram正測試加入AI聊天機械人
16 Apr 2024
美國太空部隊早前向兩家商業公司批出總值超過6,000萬美金嘅合約,要求兩家公司分別製造太空載具,並計劃於2025年於地球軌道進行演練,以應付未來可能發生嘅太空戰爭。 美國太空部隊目前正籌劃緊一個名為 ...
tech
【太空】美國太空部隊2025年進行追逐演練
16 Apr 2024