{ SKIP }
文:MenClub 摯樂  圖:互聯網
POSTED ON 25 Nov 2020
【太空】中國嫦娥五號月球探測器成功升空月球背面收集土壤

1970年代之後再無國家嘗試上月球採集岩石等月球地質樣本,昨日中國剛成功發射「嫦娥五號」月球探測器的長征五號遙五運載火箭升空,成功將嫦娥五號送入預定軌道,進行中國首次月球無人採樣返回任務。先唔講突破過去得美蘇兩國成功的威水史,好多人對月球呢個充滿謎團的衛星深感興趣,甚至有好多詭異都市傳說,尢其關於月球背面,地球人永遠睇唔到的另一面充滿好奇同恐懼。今次中國「嫦娥五號」正好夠膽係月球背面採樣本,到底中國會唔會成功揭示月球背面種種傳說般的奧妙。

「嫦娥五號」月球探測器將嘗試收集月球被稱為「風暴洋」(Oceanus Procellarum,Ocean of Storms)的一大片熔岩平原,以鑽取方式入兩米深的月壤巖芯柱收集 2 公斤重的月球土壤樣本。相信將會有助於科學家,了解更多月球起源和形成的物質。呢次任務更加可以測試中國係更為複雜的任務之前,從太空中遠距獲取樣本的能力。

中國係 2013 年首度登月, 2018 年 5 月間將中繼通訊衛星「鵲橋」發射升空,中國使用月球探測器探勘月球背面時,「鵲橋」將可讓探測器與地球聯繫。到2019 年 1 月,嫦娥四號成功登陸月球背面,係人類首次在月球背面著陸,開啟人類探測月球的新一頁。月球背面又稱「月之暗面」,地球人永遠無法係地球上直接望到。過去雖曾有人拍過月球背面的照片,最早一批影像甚至在 1959 年就出現,但從未有人進行探勘。當然最早實現人類登月的係美國阿波羅(Apollo)計畫,美國由1969 到 1972 年 6 次飛行任務中發送左 12 名太空人,從月球帶回了 382 公斤的岩石和土壤。不過之後就一直停頓。而前蘇聯就係 1970 年代成功透過機械人太空飛行器帶回樣本。最後一次,Luna 24從危機海(Mare Crisium,Sea of Crises)帶回左 170.1 克的樣本。

據知美國可能又重新開動月球新計劃,美國太空總署(NASA)2019 年曾表示,佢地正加速推動讓美國人重返月球的計畫,而且今次仲打算建立長期居所研究點。中美兩國會唔會再進行太空競賽可以期待,不過燒錢背後,我更想知道的係一系列 「月之暗面」月球背面的神祕傳說,係唔係將會隨著科技同愈來愈多的太空探索而不攻自破?還是月球背面其實真係多姿多彩充滿各方外星神秘力量?


Netflix真人版《ONE PIECE》去年播出後大受歡迎,更於全球多國奪得收視排行榜冠軍,唔少都影迷紛紛期待第二季早日推出。據最新消息,第二季將於今年6月開拍,並於2025年內播出。 據外媒《Deadline》報導 ...
hobby
【影視】真人版《ONE PIECE》預計6月開拍明年播出!《波西傑克森》編劇加入製作
25 Apr 2024
《Deadpool Wolverine》仲有3個月就正式上映,預計會有大量MCU角色及名人客串演出,最近就有消息指Chris Evans亦會回歸,不過就唔係扮演「美國隊長」,而係《神奇4俠》嘅「霹靂火」。 近日著名爆料人「 ...
hobby
【MCU】傳Chris Evans將以「霹靂火」身份客串《Deadpool & Wolverine》
25 Apr 2024