{ SKIP }
文:MenClub 摯樂  圖:互聯網
POSTED ON 24 Dec 2020
【宇宙核戰】美國發表新太空策略指令全力發展太空核動力火星建核反應爐

近月中國太空發展聲勢強大,從月球採集的樣本仲話唔會分畀美國,美國NASA當然唔會躺著觀星,尤其對太空軍備非常積極的特朗普,白宮最近就更新同發表全新太空策略指令SPD-6,係「侵侵」簽的第6個相關指令,不過呢次聽落激好多,目標係全力發展太空核動力核電及推進戰略技術,核戰打到上太空,希望應用核熱推進(NTP)、核電推進(NEP)等各種太空核動力系統,並打算係月球放核能動力系統甚至係火星建 Kilopower 微型核反應爐。總之核不擴散只在地球,核子大擴散將會係宇宙帶來新衝擊。


呢個係美國總統特朗普今屆任期卸任前繼續積極部署的太空領域大計,以確保 NASA 重返月球、前往火星的新計畫能夠順利推動,包括開發用係火星的核反應爐。核動力聽落好可怕,但其實已經幾十年,核動力系統一直都係美國太空勘探方面的專長,NASA 好多備受矚目的探測器諸如航海家 1 號、航海家 2 號、新視野和好奇號火星車等,其動能其實都係來自放射性同位素熱電機(RTG),呢種設備雖然能量轉換效率低,但產生的能量極大,可以簡單輕易供電十數年,極之適合背負遠征任務的太空探測器。所以其實某程度上核能已經用緊係太空科技。


而最新的太空策略指令SPD-6又係咩東西?首先可以睇睇SPD-6之前的發展指令,SPD-6 係美國總統特朗普簽署的第 6 項太空策略指令,之前 SPD-1 指示 NASA 必須將人類重新送回月球,作為載人去火星任務做足準備;SPD-2 則放寬左私人太空產業法規;SPD-3 注重於太空交通管理;SPD-4 指示美國國防部建立太空軍事部隊;SPD-5​​ 制定左美國太空系統的網絡安全政策;如今,最新的SPD-6 目標係有效實踐 SNPP(Strategy for Space Nuclear Power and Propulsion)太空核電與推進技術戰略,確保太空核電相關系統係未來的重要性。


SNPP 戰略包括:美國應該係 2020 年代中期之前掌握由 放射性同位素熱電機RTG 過渡到使用核熱推進(NTP)、核電推進(NEP)等各種太空核動力系統燃料生產與處理的能力,並係 2020 年代後期展示可放於月球上的核能動力系統,預計 NASA 正與美國能源部合作開發、預計可以放係火星上為各種操作設備提供能量的 Kilopower 微型核反應爐,凡此種種將會係 SNPP 戰略下繼續發展。


此外,政策表明需要搵出 1 種或多種太空核動力系統候選燃料,由於生產濃縮鈾係製造核彈的其中一個途徑,國際原子能機構希望能控制全球各國所有鈾濃縮活動,以防止核武器擴散,但 Kilopower 反應爐係 2018 年測試時採用左濃縮鈾(Enriched Uranium,HEU)作為燃料,引發外界高度關注,SPD-6 表明,會限制但不禁止係太空核系統中使用 HEU,假如真係搵不到其他更好替代燃料,依然不排除使用 HEU。而目為用於放射性同位素熱電機的鈽-238 並唔存在於自然界,NASA 配備 RTG 的探測器所用的鈽-238 全部係當年製造核武的副產品,但隨著核不擴散條約下令全面停止製造,鈽-238 存貨量已經所剩無幾,所以尋找能替代鈽-238 的燃料其實係開發太空核推進系統當務之急。


雖然美國內部非常咁混亂又要忙於應對疫情,但美國的太空部署絕對唔會放棄,加上NASA9依然係太空科技同探索的老大哥,呢場太空科技的新競賽非常有睇頭,當然最讓人擔心的係核能呢兩個字,如果太空發生核爆唔知會發生咩事?核爆火星都仲好少少,核爆月球係非常得人驚的事,當然呢種想法可能唔識比佢嚇死,識只係笑死。



Netflix真人版《ONE PIECE》去年播出後大受歡迎,更於全球多國奪得收視排行榜冠軍,唔少都影迷紛紛期待第二季早日推出。據最新消息,第二季將於今年6月開拍,並於2025年內播出。 據外媒《Deadline》報導 ...
hobby
【影視】真人版《ONE PIECE》預計6月開拍明年播出!《波西傑克森》編劇加入製作
25 Apr 2024
《Deadpool Wolverine》仲有3個月就正式上映,預計會有大量MCU角色及名人客串演出,最近就有消息指Chris Evans亦會回歸,不過就唔係扮演「美國隊長」,而係《神奇4俠》嘅「霹靂火」。 近日著名爆料人「 ...
hobby
【MCU】傳Chris Evans將以「霹靂火」身份客串《Deadpool & Wolverine》
25 Apr 2024