{ SKIP }
文:MenClub Patrick  圖:MenClub
POSTED ON 12 Dec 2014
28歲,我們在做甚麼?仍在還Grant Loan?準備轉第N份工?

GOGOVAN創辦人Steven Lam,今年28歲,剛剛處理完650萬美金的融資計劃、將公司拓展至新加坡、坐在有40多名員工的5,000多呎office內,接受筆者訪問。

有家底?他在屋邨長大,半工讀到美國留學,在那邊做過中餐館送外賣,絕不是「成功需父幹」。



GOGOVAN創辦人Steven Lam



送飯盒啟發GOGOVAN概念
自言一向喜歡做生意的Steven,細細個就幫人整電腦、整單車賺錢,近年又炒過iPhone。於2010年回港後,應徵過iBank等多份工作都沒回音,終於決定創業。

「第一盤生意做得好差,唔好提喇。」好,講第二盤生意,係跟兩個一齊在美國讀書、在餐館打工的同學夾份的飯盒廣告生意。「喺美國嗰陣已經諗到呢條橋,見啲飯盒白雪雪,不如唔好嘥,貼個廣告上去啦。」於是在香港正式實行這條橋,做了9個月便達到收支平衡,亦幫他想到用app call貨van這門生意。

「當時朝朝都要送啲貼好晒廣告嘅飯盒去唔同餐廳,但發覺call van原來好難,成日等成個幾兩個鐘都冇車。但係走落街又會見到啲van仔泊喺度冇嘢做,敲窗問佢哋送唔送貨,全部都話送,於是知道呢行存在問題。」

Steven認為問題就係不同司機隸屬不同無綫電電召call台,山頭太多,就好難找到適合的司機接order。而且司機又要畀最少過千元的月費給call台,所以不會同時加入多個台;還有大班每日只打算做幾個鐘生意的「散戶」司機,無打算付月費上台,根本沒有渠道向他們落order。

所以,Steven便深信call van app有得做,跟手結束了覺得發展空間不大的飯盒廣告生意,與原來兩名partner,以及後來加入的另外兩位朋友,合共5人創辦GOGOVAN。



面對香港後來者的競爭,Steven會以提升app的效能去保持競爭力,例如加快發送order的速度、增加同一時間處理order的數量(現為每分鐘數千)、改善司機定位的準繩度等。至於app將會加入甚麼新功能,他不肯透露,因為怕一說出來就會被抄襲。



100呎劏房變5,000呎寫字樓
GOGOVAN於2013年7月正式成立,係當時全港第一個call van app。雖然創業成本只係5個人籌期籌回來的2萬元,辦公室係一間工廈內的100呎劏房,但個app能否成功,最重要係夠不夠多司機接order。「當時我哋要四圍派傳單做宣傳同搵司機,好彩做飯盒廣告嗰陣識落大班司機,司機數目增長得幾快,3個月之後已經唔使我哋再主動搵,啲司機會自己登記做我哋成員。」

現時GOGOVAN已有超過25,000名登記司機,每日都接到幾萬單order。不過,至今GOGOVAN仍未有向司機或顧客收取任何費用。「總有一日係會向司機收某個%嘅佣金,但仲未有時間表,WhatsApp用咗咁多年都係免費啦!」

隨着生意起飛,目前GOGOVAN聘請了40多名員工,主要是為司機及顧客提供customer service;1個月前,辦公室亦搬進了觀塘5,000多呎的甲級工貿單位。



1個月前,有40多名員工的GOGOVAN,搬進觀塘甲級工貿大廈內的5,000多呎單位。


GOGOVAN的宣傳易廣告雖有印上他們logo的貨Van出現,但其實只是租來的道具,並非真正為他們擁有。不過,若然GOGOVAN登記司機想的話,也可將GOGOVAN logo張貼於車身上,無任歡迎。


融資.收購.衝出香港
沒有收入、只有支出(而且愈使愈大),創業之初那2萬元資本,不到兩個月便花光;隨後幸得數碼港創業基金兩次合共約40萬的資助,又支撐了幾個月。GOGOVAN開業至今約1年5個月時間,主要營運與擴展資金,都是靠Steven找來的天使投資者「泵水」。「佢哋有啲住南灣、揸法拉利嘅,投資畀我筆錢都唔算係咩啫,所以唔心急要收司機錢,最緊要發大間公司先。」

今年8月,Steven更加融資到650萬美金,收購了「大象」及「浩鉦」兩間有超過10年歷史的本地貨車電召中心。有這個舉動,是因為看中這兩間「前輩」公司的經驗。「其實物流業有好多麻煩嘢,客人同司機成日都會拗數,點樣處理紏紛、點樣處理啲特別order,呢啲嘢唔係話學就學到,呢兩個台嘅經驗幫到我哋解決問題。」當然,兩個電召台的忠實客人,現在也變成GOGOVAN的客人了。

其實那筆融資,主要是來自新加坡的投資者,給GOGOVAN融資的目的,就係想他們進軍新加坡。「今年有唔同嘅國際投資者搵過我哋,話好多國家都需要呢種call貨van嘅app,但仲未有人做,問我哋有冇興趣合作去當地發展,最終傾成咗新加坡呢單,而家仲傾緊台灣。」現時GOGOVAN已在新加坡開設了分部,由Steven的其中一位partner長駐坐鎮。



GOGOVAN急速擴展,Steven經常工作至深夜,更有時直頭睡在office。



「有WhatsApp個價就賣!」
縱使不斷有投資者加入,但Steven依然對經營GOGOVAN很有興趣,從沒想過賣盤。「成間公司係我同幾個partner揼石仔揼返嚟,呢一刻冇諗過賣。」真係多多錢也不賣?最後他講笑答:「如果有人開WhatsApp個價,梗係賣啦!」(編按:WhatsApp於今年10月被facebook以220億美元收購。)

28歲,至少有資格開一個涉及220億美金的玩笑。28歲,我們在做甚麼?







不論你對ViuTV持有甚麼態度,你都不能否認它近年為香港娛樂圈捧出一群至少有話題性的年輕面孔。單論《全民造星》系列就為大家「貢獻」出Mirror、Error、P1X3L、Collar四隊組合,再加MC張天賦、Mansonvibes 張進翹、A ...
people
【MenClub People】鍾意,己經夠啦 - Johnny Hui 強尼
30 Sep 2022
第一次親眼「見到」洪嘉豪,是去年年尾在Jace (陳凱詠) 的演唱會上。雖然當晚他只是作為觀眾於台下睇Show,但每到Jace準備邀請嘉賓上台時,我旁邊就會有個不知名男觀眾,不停用洪嘉豪欠他錢沒還似的語氣大叫「洪嘉豪 ...
people
【MenClub People】一步一腳印 - Kaho Hung 洪嘉豪
04 Jul 2022